تاریخچه ۱۲۲ ساله پلاک خودرو
نوشته شده توسط : great

عظیم خودرو- پلاک خودروها معمولاً یک تکه از آهن، آلومینیم یا پلاستیک بوده که روی وسایل نقلیه موتوری، کامیون‏ها و تریلرها جهت شناسایی آنها و مالکین مربوطه نصب می‏شود. این شماره معمولاً از اعداد یا حروف و یا ترکیبی از آنها تشکیل شده است. پلاک خودرو برای کلیه وسایل نقلیه، منحصربه‏فرد بوده و در برخی از مناطق این کد به صورت منطقه‏ای یا کشوری در نظر گرفته می‏شود.

پلاک خودرو اولین بار در چه کشورهایی استفاده شد؟
پیش از به کارگیری پلاک خودرو در فرانسه، در ایالت ویکتوریا در کشور کانادا از سال 1884 پلاک‏هایی برای کالسکه‏ها استفاده می‏شد که البته توسط اسب کشیده می‏شدند  اما برای اولین بار در سال 1893 دولت فرانسه برای خودروهای پلیس خود از پلاک استفاده کرد.
پس از فرانسه، دولت آلمان در سال 1896 و هلند در سال 1898 نصب پلاک خودرو را اجباری کردند. در آمریکا، کاربرد پلاک خودرو از سال 1901 و در نیویورک آغاز شد. با وجود اینکه مالکان خودرو در نیویورک موظف به نصب پلاک روی خودرو بودند، ولی هیچ ارگان دولتی پلاک خودرو را به آن‏ها تحویل نمی‏داد و مالکان خودرو باید شخصاً پلاک خود را می‏ساختند. این روند تا سال 1903 ادامه یافت تا اینکه ایالت ماساچوست برای اولین بار پلاک‏های یکسانی از جنس آهن با روکش لعاب را به مالکان خودروها ارائه کرد که البته تولید آنها بر عهده دولت آمریکا بود.
در دهه 1910 استفاده از فلز در پلاک خودرو به جای چرم، برزنت، سرامیک و چوب رواج یافت و در 1920 پلیس ماساچوست در زندان ایالتی چارلزتون پلاک خودروهای ویژه این ایالت را تولید کرد. در 1931 ایالت پنسیلوانیا برای خودروها پلاک شخصی ارائه کرد. در 1948 روی پلاک خودروهای آیداهو، عکس برگردان سیب زمینی توسط دست اعمال می‏شد و پس از آن روی پلاک لاک الکل زده می‏شد.

لینک مطلب

عظیم خودرو اقساطی ، عظیم خودرو اقساطی ، عظیم خودرو شرایط فروش ، عظیم خودرو شرایط فروش ، عظیم خودرو اقساطی ، عظیم خودرو اقساطی





:: برچسب‌ها: عظیم خودرو اقساطی ، عظیم خودرو شرایط فروش ، عظیم خودرو اقساطی ، عظیم خودرو شرایط فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: